torsdag 1. desember 2011

Jeg har fått post!

Det er nesten litt mini-juleaften i dag! Jeg har bestilt produkter fra Weleda og ny sminke fra Beauty Without Cruelty og UNE Makeup. Jeg ble hoppende glad da hentelappen fra posten dumpet i kassen min i dag, etter bare 6 dager. Det kan være dyrt å kjøpe slike produkter i Norge, og mye får man ikke tak i her. Jeg prøver å velge økologiske produkter uten palmeolje, og det er også viktig for meg at produktene ikke er testet på dyr. Selv om dyreforsøk er forbudt i Norge, og sluttproduktet ikke er testet på dyr inneholder alle kosmetiske produkter råstoffer som en eller annen gang er testet på dyr. 


100 millioner dyr brukes hvert år i forsøk på verdensbasis. Hvis 0,1 % brukes i kosmetikkindustrien, dør over 100 000 dyr årlig for vår øyenskygge og lebestifts skyld. (Kilde: "Vitenskapens Ofre", Richard Ryder). 


BWC, i motsetning til de fleste andre, strenge krav til sine råstoffer. BWC er derfor et godt valg dersom du ønsker å være både rosa og grønn! :) Weleda bruker ikke palmeolje i sine produkter, botsett fra i de faste såpene og aloe vera, og er derfor også et godt valg.


Jeg har fått pakke!
Mascara fra BWC og pudder fra UNE, Wild Rose produkter fra Weleda som i følge produsenten passer for kvinner mellom 30 og 40 år og skal minimere de første tegn til rynker. Som om jeg trenger det liksom ;-)
Tannkrem til de voksne, stellekrem og babyvask til Snuppelupp og barberkrem til min kjære

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...