mandag 2. januar 2012

Godt Nytt År og farvel linser og briller!

Godt Nytt År!

Håper alle har hatt en fin jule- og nyttårsfering! :) Her gikk det stille og rolig for seg på nyttårsaften, men slik er det vel med småbarn i hus... Guttene gikk nyttårsbukker i nabolaget, utkledd som kjempetøffe ninjaer, og var veldig fornøyd med innsamlingen av sukker! Lille Snuppelupp sov seg gjennom hele festen, utrolig nok.

Jeg går i det nye året med "nye" øyne! Jeg fikk mine første kontaktlinser da jeg var 14, og har brukt linser hver dag siden. To dager før jul tok jeg laseroperasjon på begge øynene, og det er en ny og klar verden som har åpenbart seg for meg! :) Jeg fikk noen finfine briller (slike som de brukte da de kjørte motosykkel i "gamle dager" - min kjære har hatt det VELDIG moro på min bekostning) som jeg måtte sove med i tre dager, og måtte gå sminkeløs i julen (prøvde så godt jeg kunne å unngå julefotografene) Men alt i alt en liten pris å betale for perfekt syn. Det føles fremdels rart å ikke ta av og på linser hver morgen og kveld - jeg føler liksom at jeg har glemt noe. Men ååå så fantastisk det er å SE! :D

Det som var sånn...
....er blitt sånn
Farvel briller og linser!
Bildene over er forøvrikg fra en båttur på fjorden rundt Fedje, like ved den sunkne ubåten. Et område på cirka 30.000 kvadratmeter er sterkt kvikksølvforurenset. Ved å heve vraket og dekke til den forurensede havbunnen håper man å redusere miljørisikoen. Vraket ligger der fortsatt, og det er enda uvisst om når det skal heves.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...