lørdag 28. januar 2012

Økologisk godteri

Lørdag er snopedag for guttene mine, og da er smågodt en del av handlevognen. Nå som de snart fyller 8 år, er de ikke alltid like lett for mor å bestemme alt, viljen er stor, likeså påvirkningskraften fra kamerater. Så godteri (eller snop som vi sier her i Bergen) må vi ha! :)

I dag forsøkte jeg meg med økologisk smågodt, Økologiske jungeldyr, formet som nettop - jungeldyr; slanger, løver, neshorn, elefanter. Moro! Og jammen var de populære og forsvant fort! De var ikke veganske ettersom det var gelatin i dem, men Hjerte Bjørne har vegansk snop også. Ikke det sunneste du får i deg, men uansett bedre enn smågodt fullt av lumske e-stoffer! :)





Ingredienser:
maissirup, rørsukker, gelatine, fruktsaftskonsentrat (eple, sitron, solbær, appelsin) syre (sitronsyre), naturlig aroma, fargende frukt og planteekstrakter (appelsin, passionsfrukt, mango, kinesiske gule bær, hyllebær, gurkemeje), overflatebehandlingsmidler (solsikkeolje, carnaubavoks). Ingredienser fra økologisk landbruk



Ha en forsatt fin helg!

4 kommentarer:

  1. Spennende!! Jeg liker bare sjokoalde av godteri (haha), men jeg er veldig FOR at det kommer sunnere anternativer til annet goderi også :)
    God søndag :)

    SvarSlett
  2. Har fått med meg at du er glad i sjokolade ja, hehe :)

    SvarSlett
  3. For ikke å glemme den hygieniske årsaken til å velge innpakket godteri (selv om plast ikke er bra). Men gudene vet hvem som har tatt på smågodtet i butikken (æsj)... ;-)
    Kan anbefale Yummy earth fra iherb.com!

    SvarSlett
  4. Ja det var den plasten som er så vanskelig å unngå...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...