fredag 16. mars 2012

Raw karameller

Karameller og sjokolade går fort unna her hjemme, og disse karamellene her var det faktisk min kjære som la sin store elsk på. Jeg rakk knapt å ta bilde av dem før skålen var tom! :) hehe


For å lage dem trenger du:
5 ss smeltet kakaosmør
4 ss yacon sirup
1 ss kokosolje
2 ss mandelsmør
2 klyper himalayasalt
20 dråper stevia toffie
1/2 teskjer vaniljepulver (helsekost)
1 ss ferskpresset sitronsaft

Jeg tok også i 1 ss leicitin og 1 ss aktivated barley bare for å snike inn litt "ekstra" men dette kan sløyfes.
Jeg tok også cacaonibs i omtrent halvparten bare å skjekke det ut, og det ble supergodt!

Sånn gjør du:
Smelt kokosoljen og mandelsmøret i vannbad. Bland i de andre ingrediensene og legg i passende form. Jeg brukte bakepapir. Sett i kjøleskapet eller fryserene og vent til det stivner. Skjær opp i passende biter og server til snopehungrige små og store.


Jeg fant oppskriften på disse supre karamellene hos Ingvill som har den kjempefine bloggen Pippspower.

GOD HELG! :)

11 kommentarer:

  1. Så godt ut! Har ikke helt vendt meg til sunne karameller enda, men det kommer kanskje :)

    SvarSlett
  2. Å, det hørtes godt ut! Det må jeg lage til påske:-) Men har du forslag til hva jeg kan erstatte mandelsmøret med? Hyperallergisk:-(

    Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei så kjedelig! Du kan sikkert ersatte med andre typer nøttesmør. Eller er du allergisk mot alle typer nøtter kanskje? :(

      Slett
  3. nam, skjønner godt de ble spist opp i et jafs:)

    SvarSlett
  4. Så fine, sikkert helt nydelige :)

    SvarSlett
  5. Ser veldig gode ut! Perfekt å lage til helgen!

    SvarSlett
  6. Oi!! gomle gomle ;) ser mannen får mye å gjøre på kjøkkenet framover!! :)
    Gooo snavelhælg! :)

    SvarSlett
  7. Mmm, så gode disse så ut!!! Karamelsmak er jo så utrolig godt, så jeg er så glad for at yaconsirup bidrar med det! Min favoritt søtning!!
    God helg til deg<3

    SvarSlett
  8. Ser fantastisk ut! Skal prøves så fort den neste iherb- pakken kommer!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...