lørdag 10. mars 2012

Rolig lørdag med raw sjokolade fylt med goldenberries

I dag er min kjære på jobb, guttene på liggebesøk hos besteforeldrene og kun meg og Snuppelupp som er hjemme. Snuppelupp har sin ettermiddagslur, og det betyr avslappingstid for mor :) Avslappingtid = te og denne kjempegode raw sjokoladen.
Jeg har latt meg påvirke av Ragnhild som bruker goldenberries/incabær i sjokoladen, og siden jeg elsker incabær og kan spise dem som snop måtte jeg prøve i sjokoladen. Incabær er syrlige i smaken og kan minne om surt snop, min favoritt!

For å lage skojoladen trenger du:
90 gram rå kakaosmør
10 gram kokosolje
10 ss rå kakao pulver
1 ss lucuma pulver
1 ss leicitin (kan sløyfes)
5-8 ss rå agavenektar eller annen søtning.
1 bitteliten klype med himalayasalt
Noen dråper stevia
Goldenberries/incabær
Alt fra iHerb så klart! :)





Smelt kokossmør og kokosolje i vannbad og pass på at temperaturen ikke overstiger 40 grader. Bland i resten av ingrediensene litt og litt. Hell sjokoladen i formen og ha i incabærene. Legg i kjøleskapet eller fryseren og vent (u)tålmodig på at den skal bli ferdig! :)

Og nam nam nam nam så godt det var! :) Nytes gjerne sammen med en kopp te! :)



Og så to fine tips. Hege har en kjempefin give away nå. Sleng deg på her!


IHerb gir alle nye kunder nå 8 dollar i avslag på første bestilling. Hvis du bruker min kode NIQ785 blir jeg kjempeglad! Du får så dine egen kode som du kan gi videre til kjente og kjære. IHerb har enormt stor utvalg av rå mat, supermat, økologisk mat, økologisk hud- og hårpleie, økologiske barneprodukter, urter, vitaminer osv. Et mekka, rett og slett!

God helg!

8 kommentarer:

  1. Å, må prøve å lage sånn sjokolade. Nå har jeg kjøpt meg goldenberries, og de var helt nydelige:) Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Hørtes herlig ut! Jeg har fortsatt ikke kjøpt goldenberries, selv om jeg har hørt skryt i et par år allerede. Hmm, treging jeg, ja;-) Ingenting slår jo raw sjokolade heller:-) Du har så mange flotte oppskrifter her. Tror jeg må ta meg en raw bakerunde igjen snart. De kommer alt for sjeldent...

    Fin lørdag videre til deg:-)

    SvarSlett
  3. :D
    Så herlig! Utrolig godt med incabærene i sjokolade synes jeg! Litt spesielt, og gir liksom en helt annen smaksopplevelse- nam!
    Høres kjempegodt ut med litt rolig tid, uten hele familien rundt (selv om det også er koselig selvfølgelig ;)). Te og sjokolade er min favoritt-avslapnings-aktivitet!
    God helg til deg :)

    SvarSlett
  4. Herlig med kosetid! den sjokoladen så go ut, og three ginger er min favoritt te, som har gått tom og jeg savner ekstra sterkt akkurat nå :)

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  5. Det så kjempe godt ut! Skal bestille mine aller første golden berries til uka :) Gleder meg til å smake!!

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke lagd sjokolade ennå. Det må jeg jammen få ut fingeren å gjøre skjønner jeg. Looks delicious! :)

    SvarSlett
  7. Smaker helt sikkert nydelig, selv om jeg ikke er den største forbruker på inkabær. Liker å mumse de helt alene ;-)

    SvarSlett
  8. Sjokolaaaaaaaade er så godt :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...