søndag 24. juni 2012

Raw food detox dag 2 og 3

Raw food detroxen går over all forventning. Med god planlegging går alt bra! Det eneste var at jeg hadde helt glemt hele St. Hans i dag og da nabolaget dro frem partytelt og griller, da fikk jeg bittelittegrann lyst på både grillmat og et glass vin...! ;) Hehe, men jeg koste meg med mine marinerte brokkolibuketter - så det så! :)

Dag 2 var helt identisk med dag 1. Laget THE Green Juice til frokost, spiste restene av tomatsuppen til lunsj og Garden Fresh Chilled Summer Salad til middag/kvelds. Tomatsuppen fikk en times tid i dehydratoren først så fikk jeg i hvertfall en illusjon om kokt mat :)

Dag 3 fortonet seg slik:
Frokost -Grønn Juice - Garden Variety
6 stilker selleri
1 agurk
4 blad grønnkål
En stor håndfull spinat
En håndfull persille
En liten håndfull ruccola
Saften fra 2 sitroner 



Jeg elsket den rå tomatsuppen jeg hadde dag 1 og dag  2 og hadde den igjen til lunsj på dag 3. Og store porsjoner gjør at restene blir lunsj til dag 4. :)

Middag - Marinert Brokkoli
1 brokkoli (ca 1 liter)
1 dl fersk oregano
1 dl fersk basillikum
8 ss olivenolje
4 ss fersk saft fra sitron
0,5 dl rød paprika, hakket
1 fedd hvitløk, hakket
Bland alle ingrediensene sammen og la det stå hele dagen. Jeg laget min kvelden før og lot den stå i kjøleskapet til jeg var klar for å spise den. Dette var min take away eller egentlig bring along til nabolagets St. Hans grillfest. Namnam! Den var så god at jeg glemte helt å ta bilde av den, og da jeg endelig kom på det var det kun to brokkolibuketter igjen. Hehe. Den skal visstnok bli enda bedre om du setter den i dehydratoren i en times tid på 43 grader, men det fikk jeg ikke tid til, så det må jeg prøve neste gang! :) 



8 kommentarer:

  1. Så flink du er :) Og gøy å høre at det er en så bra opplevelse!
    Den marinerte brokkolien hørtes utrolig god ut, den skal jeg lage!! Brokkoli og annen kål, blir så godt når det blir marinert og gjerne massert med masse gode urter og olje!
    Håper du har hatt en fin helg, og at St. Hans feiringen var koselig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den må du prøve, den var kjempegod! :) Detoxen har gått veldig bra, jeg storkoser meg virkelig med all den gode maten! :D

      Slett
  2. Tomatsuppen din ble vist nedstemt her hjemme i dag. Men jeg får prøve igjen en annen dag, hehe. Eller så får jeg lage den en dag jeg er alene ;)
    Marinert brokkoli hørtes fantastisk ut! I morgen skal jeg handle inn for uken, så nå skal jeg putte disse ingrediensene på handlelisten min :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er ikke alle som er like glad i raw food her hjemme heller. Man blir ikke profet i eget land! :) Brokkoliene var supergod, den må du prøve! :)

      Slett
  3. Jeg er så utrolig lite kreativ når det gjelder rå middager. Alt jeg kommer på er liksom squashgetti med marinarasaus. Spennende å se hva du spiser om dagen, her får jeg masse inspirasjon. Tomatsuppen hørtes god og frisk ut. Skal prøve den neste gang jeg skal spise rå middag :) Lykke til med resten av uka!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må innrømme at det ble squshgetti på med i går og forgårs! :O Det er så lettvint, men oppskriften var litt annerledes enn den jeg vanligvis lager, så LITT nytt var det jo da! :)

      Slett
  4. Kjempeinspirerende! Nettopp handla inn så jeg kan prøve også. Takk for at du blogger om dette:)

    Spirulina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Spirulina! Så bra, lykke til! Fortell gjerne om hvordan det går. Anbefaler deg å kjøpe boken til Penni Shelton :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...