fredag 21. september 2012

Rå start på dagen

Etter en periode med mer brødbaking og mindre raw food prøver jeg å komme inn i rå vaner igjen. Jeg merker at de dagene jeg starter dagen med raw food blir jeg mindre tung og trøtt og da blir dagen så mye bedre! I dag startet dagen med en frokost både jeg og lillemor har lagt vår elsk på. Utfordringen med raw food om morgenen er at det krever mer tid enn å smøre et par skiver, men denne er superenkel og krever lite forberedelser.


Til denne rå fruktgrøten trenger du:
1 avokado
2 selleristilker
1 eple
1 pære
1-2 ss linfrø (helst knuste)

Skjær opp i mindre biter og så mos med en stavmikser til det er blitt en grøtlignende konsistens. Jeg liker best når det er noen mindre fruktbiter i. Knuser du linfrøene i en kaffekvern først får kroppen gjort seg best nytte av all kostfiber og omega 3. Jeg har en liten kaffekvern på blenderen min. Snuppelupp sluker gjerne en hel skål med denne grøten! Yumyum!

Et lite tips til alle som har det travelt om morgenen. Skjær opp alle ingrediensene kvelden før og ha dem i en lufttett boks i kjøleskapet. Da er det bare å mose med stavmikseren om morgenen, så er frokosten ferdig på 1-2-3! :)

Den ser kanskje litt skummel ut, men ikke la utseenende lure deg! :)


4 kommentarer:

  1. Mmm, den ser jo kjempegod ut!! Smart å lage grøt på denne måten. Jeg er enig med deg, føler meg absolutt best og mer energisk med noe lett og rått i magen på morgenen.
    Gooood helg til deg. Klem

    SvarSlett
  2. Synes det både så og hørtes godt ut!!!
    Fortsatt fin helg til deg!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Den så veldig god ut! Jeg pleier å lage mat kvelden i forveien (på ukedagene), holder seg helt fint i kjøleskapet over natta ja :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...