søndag 12. august 2012

Raw frukt og bær terte

Det går litt tregt med bloggingen om dagen, og jeg har ikke helt klart å riste av meg feriemodusen... :)

Denne raw terten ble stor suksess da jeg hadde den med på middagsbesøk hos mor og far. Som valig var det Snuppelupp som spise mest av den, hun er en skikkelig rå jente - hehe! :D



For å lage denne trenger du:
Bunn:
300 gram solsikkekjerner
Ca 6-8 dadler
Dash med himalayasalt

Fyll:
120 gram rå cashewnøtter, bløtlagt i ca 2 timer
10 ss kokosolje
1 ts rå vanilije
4 ss lønnesirup (eller agave, jeg prøver å bruke minst mulig av det)
Litt vann, ca 2-3 ss



Kjør først solsikkekjernene og salt i food prosessoren og ha så i dadlene og kjør til det blir en klebrig masse. Ha så "deigen" i en kake/terteform og pass på at du lager kant på sidene sånn at ikke fyllet vil flyte over. Sett til side. Kjør så alle de andre ingrediensene i food prosessoren til det blir mykt og ha så fyllet over i formen. La det kjøle seg ned i fryseren i ca 30 minutter.
Ha så på ønsket frukt. Jeg hadde på kiwi, jordbær og blåbær, men her er det bare å ha på sine egne favoritter :) Yummie yummie!!




10 kommentarer:

  1. Åh, nå fikk jeg skikkelig vann i munnen. Ser så forfriskende ut :D

    SvarSlett
  2. Det så kjempegodt ut :) Takk for oppskriften, denne vil jeg gjerne prøve.

    SvarSlett
  3. SÅ god den så ut!!Det er alltid gøy å servere rå kaker - alle liker de jo :)
    Liker at du bruker frø i bunnen. Jeg er veldig glad i nøtter, men merker det kan bli i meste laget av og til. Solsikkefrø i kake skal prøves :)
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den var kjempegod også! jeg synes også at det kan bli vel mye nøtter, og rå nøtter og dyre og vanskelig å få tak i, og da synes jeg solsikkekjerner er ypperlig som kakebunn! :)

      Slett
  4. Så fantastisk lekker og fristende! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...